måndag 22 juli 2013

MC-tur till Nostalgibyn

Här i förra veckan  kom vi äntligen iväg för att köpa MC-kläder och hjälm till mig!

Första turen fick bli en lite kortare vända för att känna in hur det kändes att sitta bakpå
HD:n, lite ovant var det allt efter ett par år utan att ha åkt med bakpå och förra MC:n
Magnus hade var dessutom en sporthoj så en helt annan typ av cykel men jag gillar denna bättre!
 

 Harely Davidson VROD muscle

 Det har inte varit alldeles lätt att hitta rätta kläder till HD-stilen men tillslut så!
Jag ville ha ett par smala jeans med kevlarinsida för extra skydd... problemet var bara att de flesta
jeansen såg ju bara för teeeskiga ut! Vida till tusen i benen eller t om utsvängda... TÖNTIGA, hmmm... (snacka om att man är kräsen... men varför ska man behöva tulla på snyggheten bara för att det ska vara en säker skyddsbyxa?!)

Blev i alla fall supernöjd med det jag hittade tillslut, puh alla pustar ut!
;-)

Draggin jeans

Andra turen bakpå fick bli till ett ställe som kallas Nostalgibyn, strax utanför en liten ort som heter
Fellingsbro. Och vilket ställe det var, verkligen nostalgi! Där har de samlat en hel massa saker av alla möjliga sorter och allt kommer från förr i tiden, mest 50-tal men även 60 och 70-tal kunde skymtas.

Det var riktigt roligt att gå omkring där och kolla på alla grejer!

 Inne på toaletten hade man kunnat blivit kvar länge, massor med
roliga gamla skönhetsprodukter att kika på...

 ... och det här...

 Gamla fina Essoprylar, känns lite extra kul att se då 
mina föräldrar drev just en Esso bensinstation en
gång i tiden! 
=)



Och en sådan här cykel hade jag som första cykel!
 Snacka om minnen... kommer speciellt ihåg att jag slog ut två framtänder mot en gatsten när jag på
cykeln skulle visa min kompis Sara att jag minsann kunde sladda, hua mig vad blodet sprutade! 
Och min bror hittade tänderna nästa dag han skulle gå till skolan, rötterna var längre än själva tänderna och som tur var var det mina mjölktänder som rök så jag fick en ny chans att ta bättre hand om nästa uppsättning tänder!

Bästa på hela stället måste jag ändå säga var caféet!




 Och räkmackorna med äkta majonäs!!
=P


Verkligen värt ett besök, 
vi kommer garanterat åka dit igen och det snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar