onsdag 24 juli 2013

Sommar = Loppis!

Väderprognosen har spelat oss ett spratt sista två dagarna...
igår när det skulle vara soligt och fint var det mulet och kallt -
 då hade vi planerat båt och badtur, det var kallt!
Idag däremot skulle det vara mulet men då blev det soligt och varmare än någonsin!

Jag, Alexandra och mamma brukar alltid åka på en Loppisrunda på sommaren och med tanke på hur vädret skulle bli planerade vi in denna tripp idag. 
Det är så mysigt och kul att åka runt tillsammans och titta på alla saker, både fint och fult. Lyckas man dessutom fynda något fint till varkpris ja då är lyckan gjord! Idag lyckades jag med det och så klart måste jag få visa upp mitt fynd!


Supersöta små dessertkupor i finaste glas från Johanfors glasbruk!


Det lustiga var att jag precis innan berättat för mamma och Alexandra att jag hade 3 st dessertkupor liknande dessa och att jag ville hitta fler, straxt efter stod 6 st godingar framför mig i en hylla på en loppis!
Och det allra bästa var att de kunde bli mina för endast 10kr styck!! Inte behövde jag fundera länge inte och Loppisföreståndarinnan gratulerade mig till ett riktigt fynd och jag kunde inte annat än att hålla med!
=))





 Ikväll blev det naturligtvis efterrätt i dem!

Imorgon ska vi i alla fall göra ett nytt försök till båt och bad...
Wish us good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar