tisdag 30 oktober 2012

Shoppingdag

Höstlov för barnen och vi passade på att ta en sväng in till Örebro med mormor. Barnen hade det stora nöjet att få vara med och bestämma julklappar som snälla mormor (och morfar naturligtvis men han var inte med) skulle köpa åt dem. <3

De hittade massor med fina saker och kläder båda två. Så bra att göra så här nu när barnen är så pass stora att de verkligen vet vad de vill och inte vill ha! Och mormor slipper flänga omkring på måfå och försöka hitta passande paket- winn - winn situation!

Och lilla mamma (jag) hittade också lite fint som inte kunde motstås, bla detta:

Plånbok från Don Donna 599,- och nya bling,bling-örhängen 69,- båda från Accent

Såg plånboken först på Marieberg Galleria men tyckte den var liiite för dyr som impulsköp... en sväng senare in till Örebro hade jag fortfarande inte kunnat släppa tanken på denna skönhet och var tvungen att letade jag upp närmaste (och enda?) Accentbutiken i stan - det fanns EN kvar! Måste ju vara ett tecken på att den skulle bli MIN, eller hur!!? ;-))

Det fanns en väldigt snygg matchande handväska också den Don Donna för 1299,- men det får nog bli en senare fråga...

Adventsljussiffror 79,- Indiska...

De ska få pryda 4 pelarljus när det är dags för den stora nedräkningen.

... och fina lysande (VARMT sken) julkulor 59,- också från Indiska

Kanske även dessa kommer att användas i samma arrangemang som ljussiffrorna... Slingan är batteridrivna och kan därför hängs och läggas på många sätt. Kan se framför mig att de kunde vara fina att stoppa ner i grönmossa på en ljusbricka med adventsljusen. Annars får de passa någon annanstans!


 Anton tyckte ändå det var skönast i massagestolen!

Då kunde jag passa på att smita iväg en tur till bästa butiken av dem alla - Design Only!
Åååhhh så mycket vackert de har där... prova kan man ju alltid göra men köpen får man planera! ;-))

En mysig och lyckande dag!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

4 kommentarer:

  1. Siffrorna kan du ju också ha som örhängen! :-)

    Trevlig dag!
    Lina

    SvaraRadera
  2. Lysande idé Lina! ...och ljusslingan kanske kan användas som bälte... ;-))

    SvaraRadera
  3. Sån ljusslinga vill jag också ha!! :-)
    //Svägerskan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut du ska ha kära svägerska! ^^

      Kram!

      Radera