söndag 10 mars 2013

Tjejkväll med italiensk buffé

Igår hade jag ett härligt gäng snygga brudar här, 8 stycken + mig närmare bestämt!

Jag bjöd på lite smått och gott i form av italiensk-inspirerad buffé, så gott med lite småplock!

 Naturligtvis var vi tvungna att se om vi fick plats allihopa i den nya soffan och jodå det gick alldeles utmärkt! Vi hade nog kunnat klämma ner några till faktiskt! =)


 Duka fint är halva nöjet med att ha gäster... 

Ljust rosa tulpaner blandat med 
vita med härlig fransig kant, så fina!

Mozzarellasallad, meloner, serranoskinka (spansk iof men tycker den oftast är mjällare än t ex parma) gorgonzolasalami, paj med soltorkade tomater (eller torkade soltomater som jag råkade säga igår haha..) pastasallad med pecorino och färsk basilika var bland annat det som stod på bordet igår. 

Och så gjorde jag de goda kycklingbenen som jag lade upp på bloggen för ett par dagar sedan. Ni hittar receptet här. Det bara MÅSTE ni prova!!!



Till efterrätt bjöd jag på denna superfräscha halloncheesecake som är en riktig favorit hos mig. Receptet hittar ni här.



Fick så underbart fina tulpanbuketter och två stycken Ostrontallrikar från Mateus, mellanstorleken.
De är ju så fina!!

Nu pryder härliga tulpanbuketter både kök och vardagsrum, härligt vårligt!!

Tack igen för trevligt sällskap brudar!

I'm SUUUUPER HAPPY som Mindy skulle ha sagt! 
;-)
~~~~~~~~~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar