torsdag 19 september 2013

Möbelfynd - Adirondack!

Ni anar inte vad jag snubblade över igår när jag tog mig en power walk medan 
Anton tränade fotboll!!

Dessa snyggingar stod i en skräphög utanför ett hus!




Var ju ute och power walkade som sagt så gick förbi skräphögen rätt fort men mina hökögon hann i alla fall registrera vad det egentligen var som stod där och vilket skick det såg ut att vara i - ett trasigt armstöd, smutsiga samt en sprucken bräda och lite flagad färg här och där men vilka snyggingar de skulle kunna bli med lite omvårdnad!! OCH skulle de verkligen slängas...?!!

Fortsatte förbi dem men fann mig rätt snart fortsätta grubbla över möblernas öde, de skulle passa fint på vår veranda, skulle jag gå tillbaka och fråga om jag fick ta dem..? Hmmm.. kan man göra så??

Jodå jag kunde inte annat än gå runt varvet och tillbaka till skärphögen, precis då kommer ägaren hem (vilken timing!) och jo då visst fick jag ta dem om jag ville! Tjohoo!! Halade upp mobilen och ringde Magnus, 
Jag: -Hej, hämta en släpkärra och kom förbi, vi ska ta med lite möbler!!
Magnus: Va?! Jaha ok!!

En stund senare var de på väg hem till oss!
Nu återstår lite jobb med dem men till sommaren ska vi sitta och njuta i dem på verandan kanske med ett glas vin på ena armstödet!

Tänk att man kan ha sådan toktur!!
=)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar