lördag 14 april 2012

Dagen blev inte riktigt som jag planerat...

Jaha, min idé att ha hela dagen på sig att fixa inför morgondagens firande av sambons födelsedagkalas (som var förra helgen) ställdes på ända när lillkissen kom in med en uppsvullen framtass - huggormsbiten hade han blivit stackarn! 

Egentligen är jag inte förvånad, förra sommaren kom han indragandes med en snok och lekte runt med under matbordet, nice!

Hann i alla fall handla allt inför bakning och fixning men sen blev det att åka till veterinären för undersökning. Han fick smärtstillande och kortison och strikta order om att han ska vila... utegångsförbud på 2 veckor! Jo tjena... undra hur det kommer gå... vi får väl försöka men antingen kommer han klättra på väggarna inom några dagar annars kommer vi göra det! Bara hoppas huggormsgiftet inte skadat hans organ för mycket, då kan han dö.. :(

Nog syns det att han tycker synd om sig
Har i alla fall nu hunnit gjort nästan allt det jag planerat... bilder och recept kommer imorgon!

Nu ska jag hjälpa sambon med kvällsmaten så vi inte behöver äta klockan tio i kväll...

Har fått hem mina fina barn i kväll, de har varit och glassat i Sälen hela påsklovsveckan men nu ska JAG få ro om dem lite. <3

Ha en skön lördagskväll på er! Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar