söndag 22 april 2012

Hemmaträning

Idag tyckte jag det var dags för ett träningspass igen och det fick bli hemmavid...


Vårt hemmagym

Uppvärmning 10 min på crosstrainern, 3.8 km, lagom för att bli varm i hela kroppen.

Kommer ni ihåg CrossFit schemat jag visade i mitt inlägg CrossFit - Yeah! ? Det provade jag idag


Grunden i CrossFit är att allt ska göras så snabbt som möjligt, utan att man fuskar naturligtvis! Man ska hela tiden försöka förbättra sin egen tid, TEMPO, TEMPO!!! Ska bli kul och se om tiden för denna omgång kommer minskas framöver!

Pass 1
400 meter löpning (jag körde på crosstrainern istället, inget löparväder för min del, brrr).
5 push-ups (armhävningar).
10 squat (benböjning).

Man fick upp flåset rätt OK men 5 rundor kändes lite kort, hade kunnat fortsätta några rundor till men fortsatte med lite rygg/magövningar...

Nya träningsbänken (som Magnus fick i födelsedagspresent) kommer bli välanvänd!
3x15 situps med 3 kg hantel för extra tyngd och börjar från negativt läge och drar mig upp, väl uppe en vridning till ena sidan, gäller att vrida bak armbågen ordentligt bakom ryggen! Vrid tillbaka till rät läge och sedan ner igen men inte ända ner, behåll spänningen i magen! Växla sida.



3x12/sida, stående rodd, 12 kg hantel är rätt lagom för min del.

Till sist min favvoövning - PLANKAN!


Rak planka, 45 sekunder x 3, varvas med sidoplankan i varje set. Gäller att ha rak linje på kroppen, inget svankande och igen putande rumpa! SPÄNN, SPÄNN hela kroppen!!!


Sidoplankan, upp och ner med höften, 12x3, varvas med rak planka. HÄRLIGT!!!

Så, klar med träningen för idag! Nu blir det duschen sen hem till kära mor och fira hennes födelsedag! =D

Ha en bra söndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar