onsdag 18 april 2012

Träningsdag

Hej på er! Nyss hemkommen från jobbet, idag är det snabbmat, eller mat-som-sköter-sig-själv, som gäller... träningsdag idag! =)

Hade verkligen idétorka idag när jag skulle bestämma kvällsmat. Har varit väldigt duktig sista veckorna och gjort matsedel för vardagarna och försökt veckohandla men du har jag kommit ur fas igen med det tyvärr. Planeringslusten brukar ju ha sina ups and downs...

Panik, panik! Vad ska vi äta?! Jo lite hederlig husmanskost - ugnspannkaka, sköter sig själv i ugnen! Vet inte när jag gjorde det sist... Idag blir det i alla fall en variant med bacon i, sen blir det råkostsallad med lingon eller det vanliga - grädde och sylt för de som vill ha det (=barnen).




Recept

8 dl mjölk
4 dl mjöl
4 ägg
½ tsk salt
1 baconpaket

Sätt ugnen på 225 grader. Klipp ner bacon direkt på en djup, smord ugnsplåt, skicka in detta i ugnen 5 min och häll sedan på pannkakssmeten. Grädda 20-30 min. KLART!

Idag börjar träningen kl 19, alltså vill man helst ha ätit kvällsmat INNAN man tränar, sen blir det så sent. Oftast slutar det med att man äter alldeles för nära inpå träningen då och det vet man ju hur det brukar bli, man känner sig lite däst... ingen bra combo när man ska springa omkring. Kör cirkelträning på onsdagar, ca 14-15 olika stationer med olika övningar med och utan redskap, 3 st varv med bara lite vila mellan varje varv, totalt 1h 15min inkl framtagning av redskap, uppvärming och stretch. Riktigt kul är det!

Skön kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar