söndag 5 maj 2013

Äntligen vår!!

Vad underbart att vi ÄNTLIGEN kan börja njuta av våren!
Trots att det blåser en del så är ändå solen framme och börjar värma
en hel del, hittar man ett läge i lä kan det bli riktigt gott!
=)

Idag har jag hunnit med en hel del - 
Solat (och fått en lätt röd färg...)
Sått blomfrön och örtfrön
Planterat om mina pelargoner
Planterat penséer
Hängt ut tvätt för första gången i år, aaahhh doftar ljuvligt!
Hälsat på vår snart lille nye familjemedlem...


Så ljuvliga!

Luktärtorna tänker jag planera ut i blomlådor sedan, kommer dofta härligt vid verandan!
Basilika har jag aldrig sått förut men hur svårt kan det va? ;-)
Prins Gustafs öga har åkt ner i rabatten direkt, hoppas de gror! Sådde även några i en kruka
som får stå inne ett tag.

Till sanningen hör att jag legat på latsidan vad gäller att så växter själv i flera, flera år.
Jag kommer alltid på det för sent in på sommaren och har inte riktigt prioriterat tiden till sådant
pyssel men det ÄR faktiskt väldigt kul när man väl sätter igång!

Får väl lägga upp lite bilder här framöver och visa resultatet, hihi...
 

Liten goding!

<3


Vår nya familjemedlem som nu växt till sig lite sedan detta kort togs.
Flyttar hem till oss på torsdag  L Ä N G T A R!!
<3

~~~~~~~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar