söndag 19 augusti 2012

Melissa Horn på Katalin

Har haft en härlig helg med mycket skoj!
I lördags förmiddag tog jag och Alexandra en road tripp till Uppsala för att gå och se hennes favoritartist (och inte mindre nu!) Melissa Horn när hon uppträdde på Katalin. Överraskade henne med biljetter som hon fick på sin födelsedag. Så mysigt att åka väg mor och dotter bara. <3

Jag har en gammal barndomsvän i Uppsala så vi fick bo hos henne och hann då umgås lite längre stund, det är alldeles för sällan vi ses!!! 

Nu kommer en kaskad med bilder på denna underbara supergulliga och duktiga artist - så var beredd! ;-)







Söt som ett rådjur och röst som en ängel!

Som ni ser så hade vi turen att få stå allra längst fram. Alexandra hade med sig systemkameran och kunde ta dessa fina bilder. 

Nöjda och berörda åkte vi hem i sommarnatten, tillbaka till min barndomsväns hus strax utanför Uppsala för att sitta en stund och prata framför TV:n. Alexandra var som i ett lyckorus! <3

Söndags förmiddagen tog vi en tripp till ett härligt ställe norr om Uppsala... Fullerö Handel. 2000 kvm inredningsbutik - I LOVE IT!! Min vän vet vad jag gillar minsann! =D

Det fina Gerbera-porslinet i stora mängder!


Green Gate... de hade verkligen nästan vartenda tänkbart porslinsmärke som finns i denna fina butik! Missa inte att besöka den om ni har vägarna förbi, annars kan man planera en tripp bara för att åka hit tycker jag! =))

Alexandra förälskade sig i denna coola fåtölj, hon tyckte vi skulle slå till direkt och trycka in den i lilla Golfen... ;-)

Själv förälskade jag mig i den här fina gratängformen från Gerbera. Den ska vi nog snart laga något riktigt gott i...

Efter lite fika var det dags för hemfärd. Knappt hann vi landa hemma förrän vi skulle åka på andra roligheter. Nu med hela familjen till en vän och kollega på lite grillat och annat gott... Gäller att ta tillvara på helgen till fullo! =D

 Försnacks, kantarelltoast, mums så gott!

 Pannacotta! =P

 De snart stora barnen blir som små när de rätta sakerna och mindre barn finns på plats <3

 Sötast av alla var ändå detta rådjurskid som våra vänner fått ta hand om för att kan var övergiven. Sååå helt oroligt fin! <3


Bild lånad av Alexandra

Bild lånad av Alexandra

Haft en underbar helg med underbara människor...

TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar