måndag 26 november 2012

Hallonfluff

I fredags var det dags att prova en efterrätt som jag blivit tipsad om av en lika matglad person som mig (hej Monica) .. ^^

Receptet kommer i från Arla och innehåller bland annat skummig och härligt seg marshmallows, yummi!



Recept
6 pers

2 dl hallon
100 g marshmallows
2 msk vatten
250 g kesella kvarg hallon

Lägg 6 hallon (jag tog 18 hallon, 3 st i varje portion) åt sidan. Mosa resten av hallonen.

Smält marshmallows med vatten i en kastrull på medelvärme till ett segt fluff.

Härligt fluffigt och segt...

Varva kesella, hallonmos och marshmallowskummet i  fina desertglas, toppa med de hela hallonen.

Jag kan tänka mig att det är gott att riva över lite vit choklad på toppen också men hade tyvärr ingen. Prova gärna! 

Se där fick jag chans att prova mitt senaste loppisfynd, de nya desertskålarna, passade fin, fint!

Blir en härlig blandning med den söta marshmallowen, hallonkesellan och hallonen.

Supergott och fin efterrätt att bjuda på!
~~~~~~~~~~~~~~~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar