lördag 1 september 2012

Pannacotta med vit choklad och härliga bär!

Hej!

Har ni saknat mig? Liiite...? =)

Har varit lite halvt om halvt bortkopplad från omvärlden senaste dagarna på olika sätt... min kära telefon (som fick sig ett bad förra fredagen) har inte varit sig lik och mitt under en jobbresa till Östersund med omnejd bestämde den sig för att sluta ta laddning och ingen dator hade jag med mig heller!!! =O

Nu har jag i alla fall köpt mig en ny telefon så den gamla ska vi försöka reparera så sonen kan få ta över den.
Nog om det, ikväll har vi haft lite fredagsmys med sönerna (döttrarna är fullt upptagna med annat och har inte tid att spendera lite mystid med sina föräldrar inte, haha...).

Börjar verkligen kännas som hösten har kommit för att stanna nu så det kändes helt rätt att slänga ihop en gulaschsoppa! Det receptet delar jag med mig av imorgon, idag får ni hålla tillgodo med något helt annat...

...pannacotta med vit choklad och en massa härliga bär, kvällens efterrätt. Har gjort denna förut men då bara med passionsfruktskärnor som topping men blev så inspirerad av våra vänner med rådjurskidet som vi hälsade på för några helger sedan då hon toppat med allehanda bär att jag tänkte att det ska jag göra! 


Recept
4 personer

5 dl vispgrädde
1½ msk vaniljsocker
1 msk honung
80 g vit choklad
2 gelatinblad

Garnering:
Passionfrukter, hallon, blåbär och nekatrin

Lägg gelatinbladen i kallt vatten, minst 5 min.
Värm upp resten av ingredienserna i en kastrull, tills det nästan kokar. Ta bort från värmen och vispa ner de urkramade gelatinbladen.

Häll upp i fina glas eller skålar och ställ kallt i minst 3 h. 
Garnera med bären och frukten innan servering.


Så gott!!

Dags att krypa ner i sängen, morgondagen består av fotbollsmatch och lite planerande inför nästa helgs kräftskiva! =D

Nattinatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar