onsdag 12 september 2012

Chokladkladdmuffins med marshmallows

Blev sugen på att baka lite ikväll, gjorde en variant av chokladkladdmuffins som jag bakat sedan urminnes tider men med en liten twist denna gång! Twisten heter minimarshmallows och de är sååå söta, både att se på och att äta! =D




 Recept
ca 25 st

200 g smör
5 dl socker
3 dl mjöl
6 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt 
4 st ägg

2-3 dl minimarshmallows

Sätt ugnen på 200 grader.

 Blanda ihop de torra ingredienserna. Smält smöret i en kastrull, häll detta över de torra ingredienserna. Knäck i ett ägg i taget och vispa mellan varje.Vispa ihop smeten tills den blir jämn och fin. Fördela i muffinsformar. Peta ner marshmallows i varje form.

Grädda i ca 10-15 min, jag tycker 12 min brukar vara lagom, man vill ju ha dem lite kladdiga! =)

OBS! märkte att det tydligen var viktigt att peta ner dem efteråt och INTE blanda ner dem direkt i smeten... då smälte de nämligen bort nästan helt och hållet! =O Blev bara några småknapriga färgfläckar kvar, haha... På de jag petade ner EFTER att jag hällt smeten i formen höll de mycket bättre.




Yummi! <3


4 kommentarer:

  1. Tips!

    Lägg godiset i botten, häll därefter över smeten. Segt, gott å en liten överraskning :-)

    Kram Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh det lät ju supergott!! Det ska jag prova nästa gång, tack för tipset Lina! :)

      Radera
  2. Hur många grader ska man ha?

    // Olivia <3<3

    SvaraRadera
  3. Oj, det hade jag tydligen glömt skriva! =)

    Ugnen ska vara på 200 grader och du gräddar dem i ca 10-15 min.

    Lycka till Olivia! <3

    SvaraRadera