söndag 24 mars 2013

Gino

Vill du få till en efterrätt med minimal arbetsinsats utan att tulla på en härlig smakupplevelse då är Gino den perfekta efterrätten!

Jag har lagt upp recept på en snarlik efterrätt tidigare men då med jordgubbar, mango och kiwi då min dotter inte alls är förtjust i banan som egentligen är den "rätta" ingrediensen i denna rätt, tillsammans med jordgubbar och kiwi.

I går var det bara jag och Magnus hemma så då hade vi i banan istället och jag måste säga att det gav verkligen rätten en helt annan smak, till det bättre, varm banan med choklad på är verkligen gott! I denna variant skulle man även pressa över lite limesaft, väldigt gott!


Recept
4 pers

500 g jordgubbar, färska
2 bananer
4 kiwi
1 lime
100 g vit choklad

Sätt ugnen på 200 grader.

Skiva jordgubbar, banan och kiwi och lägg i en ugnsfast form, eller varför inte små portionsformar.
Pressa saften av limen och häll detta över frukten. Riv chokladen grovt och strö över.

Gratinera i ugnen ca 10 min tills den vita chokladen fått fin färg.
Servera fin vaniljglass till och NJUUUT!!!

~~~~~~~~~~~~

PS. Kom ni ihåg att släcka alla lampor igår kväll när det var Earth Hour?

Vi hade det mysigt i mörkret med en massa tända ljus och en värmande brasa. DS
~~~~~~~~~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar