söndag 10 mars 2013

Senaste målarprojektet

När Magnus föräldrar sålde gården de bodde på och flyttade in till en lägenhet i stan fick de inte plats med alla möbler de haft. Bland annat hade de en gammal skänk från 30-40-talet som de skulle göra sig av med. Vi som har 255 kvm att fylla tog gärna emot den, passade perfekt i vardagsrummet och fylldes snabb haha...

Jag som då höll på att "bearbeta" Magnus att vi skulle måla både matsalsmöblerna och denna skänk vit fick vänta tiden an... till slut tog han själv penseln och började med ett stort vitrinskåp som hör till matsalsmöblemanget, efter det har jag målat bordet, stolarna och nu senast denna skänk. 
=)

Nu är alla möbler i vardagsrummet vita, förutom nya soffan då, enhetligt och fräscht!



 Här till vänster ser ni en glimt av hur den såg ut innan (hade dåligt med bilder på skänken märkte jag när jag letade igenom alla fotomappar...)

Jag är mycket nöjd!
Nästa projekt är att byta ut tyget på dessa stolar till något roligare...
=))
~~~~~~~~~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar