torsdag 3 maj 2012

Varma mackor

Ikväll slog vi till med varma mackor. Brukar göra den här goda tonfiskröran att ha på...


Recept

1 burk tonfisk i olja
3 hårdkokta ägg
1 dl hackad dill
4-5 msk majonäs
4-5 msk chilisås
1 gul lök
2 tsk senap
salt & peppar

Sätt ugnen på 200 grader. Koka äggen.

Blanda ihop allt i en bunke, smaka av med salt och peppar. Bred ett ganska tjockt lager med röra på brödskivorna. Lägg på ost och ev lite pizzakrydda.

Grädda i ugn tills de fått lite färg, ca 10 minuter. Servera med sallad.


Glad

Måste bara säga att jag blir så glad över all positiv feedback jag får ifrån er alla! Det är så roligt att höra att ni gillar mina recept och att ni provar dem! Kul, kul!  =D

Receptet på min smarriga hallon marängtårta har visats 400 gånger på 2 veckor!! Det hade jag väl aldrig kunnat tro! =)

Ikväll när städningen är klar ska vi njuta av de sista bitarna av den (ligger i frysen och väntar...).

Trevlig kväll på er!

2 kommentarer:

  1. Hej Cecilia! Vilken härlig blogg du har! Snyggt och inspirerande! Jag hittade till dig härom dagen via våra gemensamma FBvänner. Som Indra tex. Hennes W och min V är bästisar på dagis. :)

    Och OJ så imponerad jag blir av all denna kokkonst. Själv är jag en tvättäkta klåpare i köket. Avskyr allt vad bakning heter...

    Tänkte att jag skulle lämna en liten kommentar till dig eftersom jag vet hur glad man blir av ett litet avtryck i cyberrymden som låter en veta att någon sett, läst och uppskattat det man skrivit och visat i bild.

    En alldeles underbart fin helg önskar jag dig. Och jag kommer komma tillbaka hit. For sure.

    //Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena och TACK för ditt supergulliga inlägg! Jättekul att höra att du gillar min blogg, är ju lite ny på det här kan man säga men det växer fram! =)

      Hoppas att du kan bli inspirerad att prova på några av mina recept, jag vet att jag lyckats få Indra lite mer intresserad av matlagning i alla fall. Det är inte illa... ;))

      DU har en underbart fin blogg också, väldigt fina bilder. Ska följa dig med.

      Vi ses! Kram

      Radera