tisdag 1 maj 2012

Sköna maj och löparknä?

Hoppas ni njuter riktigt ordentligt av det fina vädret och den extra ledigheten! Det gör jag =)

Valborg firades hos vänner, bjöds på mycket gott vill jag lova...



Kycklinggryta med chorizokorv ala LCHF men jag tog ris...
Vaniljpannacotta med hallon


Italienskt bubbel är aldrig fel!


 Avslutade kvällen med att åka och titta på majbrasa och fyrverkerier. Alltid lika mysigt. 

  

  

Idag har vi haft fikagäster på förmiddagen, gjorde en apelsin/chokladcheesecake igår att bjuda på, den skulle stå i kylen över natten men jag tror den mått bättre att stå i frysen... var lite väl kladdig, som för upptinad glass eller nått. Ska slänga in resterna i frysen och testa om smaken blir mer glassaktig då, tror den smakar bättre om den är riktigt, riktigt kall!

Fin blev den i alla fall! Recept kommer!

 

Eftermiddagen spenderades i solstolen och det var svårt att motivera sig att en träningsstund var vad man behövde men tillsluuut masade jag mig upp ur stolen i alla fall och drog på mig träningskläderna. Sambon tog en tur på sin cykel medan jag tog en liten löptur för att checka knät, har haft lite löparknä-känningar sista tiden och behövde testa hur knät skulle reagera. Gick rätt okej faktiskt men det ligger där under och lurar lite... försöker stretcha på alla tänkbara och otänkbara sätt för att mota Olle i grind. Vi får hoppas att jag lyckas!

Väl hemma körde jag ett mag/ryggpass till den här DVD:n - 17 minuter intensiv, non-stop träning! Snacka om att det bränner i magmusklerna!!! Härligt!!



Gå in här för att se vart ni kan köpa skivan. Finns även massor av andra träningskivor, träningstips och inspiration på denna sida.

Nu ska jag ut igen och fortsätta njuta av solen! Ikväll tänder vi grillen igen, kycklingfilé och hasselbackspotatis och baconinlindad sparris, mumsfilibums!

Kram, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar