måndag 7 maj 2012

Sista träningen på ett par dagar..

Har beslutat att köra en kur med VoltarenT för att försöka få bukt på mitt löparknä...

Är ingen pillermänniska direkt, äter inte en enda tablett om det inte är alldeles nödvändigt MEN har fått ont på utsidan höger knä när jag springer, läste mig till att det förmodligen är löparknä. Senan som går via muskler ända uppifrån utsidan av benet och ner blir överansträngd och därmed spänd. Vid rörelser som löpning drar då senan fram och tillbaka över en slemsäck som sitter i knäet (trevligt det låter, haha) och gör så att denna säck kan bli irriterad eller/och inflammerad. Det är oskönt... Som tur är går det fortfarande bra att gå, cykla och träna på crosstrainer - men inte springa...

Var tvungen att köra ett pass på crosstrainern ikväll och ett mag/ryggpass innan jag startar kuren bara, haha... känns bättre att hålla upp ca 5 dagar då. Man ska ju inte utsätt kroppen för hård fysik belastning när man äter Voltaren.

Så nu blir det att käka piller i 5 dagar och stretcha, stretcha och stretcha lite till, det ska vara det som gäller för att dra ut den spända senan igen. Sen håller jag mig nog borta från löpning ett tag till, finns ju annan träning och sen flätar jag in lite kortare springturer så småningom.


Wish me good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar