torsdag 11 oktober 2012

Kycklingwraps - fredagsmystips

Har ni börjat klura på vad ni ska laga för gott imorgon kväll så har jag tips på något riktigt gott - kycklingwraps, ett gott alternativ till tacos kanske... ;-)


Recept
ca 12 st

4-5 kycklingfiléer
2 dl creme fraiche chili
2 dl creme fraiche
2 dl riven ost
1 hackad rödlök
1 röd paprika, hackad
1 grön paprika, hackad
salt & peppar

Matolja att steka i

Mjuka tacobröd,vete eller majs

Skär kycklingfiléerna i ganska små bitar, stek tills de är genomstekta i en stekpanna. Salta och peppra lite men var försiktig med pepparn då chilin ger rejält med hetta sen. Låt svalna något.

Rör ihop creme fraichen med osten, rödlöken och paprika. Tillsätt kycklingen och rör runt tills allt fördelat sig.

Lägg en lagom stor klick av röran på ena sidan av tacobrödet, vik ihop som en halvmåne och vändstek i matolja. Brödet ska bli krispigt och fyllningen genomvarm. 


Tips! Stek på låg effekt så för du bäst resultat och riskerar ej att bränna brödet.

Servera med en god sallad, gärna med majs i.

Tacosås är också gott, brukar ha Santa Marias Tropical som ger både en viss sötma och heta.


Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på för god mat men jag tror jag vet efterrätten...

Limemarinerade jordgubbar med mascarpone, ååhhhh så gott, så gott!!


Önskar dig en skön kväll!

PS. För att göra det enklare för dig att kommentera på bloggen har jag tagit bort det där "Bevisa att du inte är en robot" sessionen... vet själv vad irriterande det är när man vill lämna en kommentar och kommer till en ruta med knappt läsbara ord och tecken och så blir det bara fel, fel och fel! Och från en mobil är det ju nästan omöjligt! Nä usch, det ska vara ENKELT att lämna kommentarer och jag älskar att få kommentarer i från er!

Så mycket fina ord och uppmuntran, blir så tacksam för all feedback jag kan få, både ros och ris. DS

Kram <3
~~~~~~~~~~~~~~~~

2 kommentarer:

  1. Ja, de wrapsen är mumsiga! Måste nog göra dem snart, tänk vissa saker glömmer man fastän de är goda :-)

    Ses i morrn!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Ja tur att man kan bli påmind lite då och då... =)

    Ska bli kul att ses imorgon, tjeeejrajraj!

    Kram

    SvaraRadera