söndag 28 oktober 2012

Helg i frosseri!

Hoppas ni haft en skön helg med vad ni nu haft för er... själv har jag mest ätit en massa gott, hihi...

I fredags var det det sedvanliga fredagsmyset med god mat och efterrätt. Då var faktiskt HELA barnaskaran hemma vilket inte är så ofta nu för tiden! =D

I lördags gjorde jag och mamma en tripp till Smultrongården för en mysig shoppingtripp, tänkte jag skulle hitta en fin "gåbortpresent" där eftersom vi var bortbjudna på fin middag till kvällen.

Och vilken brakmiddag vi hamnade på, oj oj oj, magen stod i fyra hörn när vi for hem på nattkvisten... kolla här bara på allt gott som bjöds...

 Fint paket ska värdfolket ha tycker jag... =)

 Karro hade gjort så fint så man kände sig som en kunglighet när man satte sig till bords!


 Förrätt: 
Soppa med gula kantareller, så himla god! 
Mattias är en mästerkock!

Varmrätt:
 Oxfilé perfekt rosa inuti och gott kryddat!

 Varmrätt: 
Hasselbackspotatis och hemmagjord bearnaisesås
DET kallar jag lyxsås! Hade tänkt prova göra min egen bearnaisesåsi somras då jag t om gick och köpte en dragonplanta... den växte och frodades men inte gjorde jag någon sås inte... måste skärpa mig och prova för det är verkligen så mycket godare!


Efterrätt:
En riktig chokladig och härligt kladdig tårta! Färska hallon och vispad grädde till det, vad mer kan man önska! =D

Ja nog tror jag ni kan förstå att man rullade fram efter en sådan kväll!

TACK Karro och Mattias med familj för en väldigt härlig och mysig kväll! <3

Och ja idag frossade jag vidare med lite Afternoon tea med en vän och våra döttrar. Mycket gott hade de att bjuda på, det här var bara första tallriken...

Supermysigt det också! <3
Och du är det dags att klämma i sig lite pizza med grabbarna, gött värre!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~


2 kommentarer:

  1. Tack för dom fina orden! Så trevlig och mysigt att ha Er alla här.
    Stort TACK för din fina presenten!!
    Kram Karolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vi som ska tacka som blev bjudna på så mycket gott! =)
      Tårtfatet hoppas vi bli serverade fler godsaker på framöver. ;-)

      Kram på er! <3

      Radera