torsdag 24 januari 2013

Kotlett med teriyakiwok

Mmmmm!
Idag provade vi ett recept från Icas Billiga veckan meny men jag tyckte det var lite väl lite grönsaker till rätten så efter att ha rotat igenom frysdisken hittade jag ett spännande komplement... supergott!




4 portioner ris eller annat gryn
ca 800 g fläskkotletter
1 msk olja
salt och peppar
1 rödlök
1 röd paprika
227 g bambuskott
1 1/2 dl teriyakisås (jag tog lite mer)

Och vad var det då för spännande jag hittade i frysdisken...?
Jo denna...
 
...chili och vitlökskryddade wokgrönsaker, väldigt gott!

Sätt ugnen på 200˚C.
Koka riset enligt anvisningen på förpackningen.
Bryn kotletterna i hälften av oljan tills det fått fin färg. Krydda med salt och peppar. Stek klart mitt i ugnen ca 6 minuter.
Skala och skiva löken. Dela, kärna ur och strimla paprikan.
Skölj bambuskotten och låt de rinna av.
Stek grönsakerna (tillsätt de frysta grönsakerna samtidigt) i resten av oljan. Krydda med peppar och tillsätt teriyakisåsen.
Låt såsen bli varm och servera den till kotletterna och riset.
 
Riktigt, riktigt gott, prova!
 
Nu ska jag byta om och häva mig iväg på ett träningspass
- cirkelträning står på schemat. Brukar vara väldigt kul!
 
Ha en skön kväll!
~~~~~~
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar