lördag 5 januari 2013

Träning - Tabata!

Har varit sååå stel i kroppen efter onsdagens Tabata-pass, speciellt låren. 
Har gått fram som en stel gammal kärring, haha...

Med en sol som strålar över ett relativt vintrigt landskap tyckte jag det kändes som en bra idé att mjuka upp låren med en powerwalk på dryga 6 km, det var riktigt skönt för både kropp och själ!

Efter det körde jag ett Tabata-pass på 5 set och idag fick jag med min 15-åriga dotter också, härligt!
Efter halva passet undrade hon varför jag satt henne till världen över huvudtaget, haha... men hon är tuff och höll i!

 Lånad bild

TABATA
(1 set=20 s träning - 10 s vila x 8 ggr)
Set 1
Motionscykel
Vila 1,5 min

Set 2
Situps, crossfitvariant (händerna över huvudet och hela vägen ner, toucha tårna)
Vila 1,5 min

Set 3 
Kettlebellswingar
Vila 1,5 min

Set 4
Plankan, rak
Vila 1,5 min

Set 5
Burpees
Vila 1,5 min

Känner mig nöjd, nu en dusch och sedan börja tänka ut kvällens middag...

Kram på er!
~~~~~~~~~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar