lördag 26 januari 2013

MC mässa och besök till Länna Möbler

MC mässa i Stockholm stod på agendan igår!

Min kära sambo som är inbiten hojjåkare och nybliven ägare av en 
skitsnygg Harley Davidson ville naturligtvis
åka och titta på mässan. Jag som aldrig varit på den mässan tyckte det 
kunde vara kul att hänga med!

När vi var nöjda med besöket satte vi oss i bilen och började köra hemåt... då kommer jag på den brighta idén att när vi ändå var söder om Stockholm kunde vi väl passa på att besöka den fina möbel- och inredningsaffären Länna Möbler! Har bara sett deras sortiment på nätet men alltid velat göra ett riktigt besök när man ändå är i krokarna!

Saken var bara den att vi redan hunnit åkt ca 20 minuter i bilen i riktningen "hemåt" (2,5 h resa)...
efter att ha googlat reda på adressen till Länna Möbler och lite lätt övertalning styrde vi om och åkte mot denna fina möbelaffär. En resa som enligt mobilens uträkning skulle ta ca 30 min på mindre vägar... efter ett antal felåkningar, mobilsamtal som störde förarens koncentration och 50 min senare var vi väl framme! (Jädrans google maps...).
=)

Hittade allt lite fina saker (vem hade trott något annat..?)...

 Ny grytvante/lapp från Lexington (behövdes verkligen!) och 2 st soppskålar från Mateus

Åh vad svårt det är att välja färger på Mateusporslinet, det finns ju så många härliga färger att man skulle vilja ha allihop!! :P

 Nu har jag tänkt och grubblat så länge på vilken färg jag ska ha på soppskålarna men jag kommer bara fram till att det är vitt som gäller här. Har gråa spetstallrikar, vilket passar fint att ha under OCH även rosa enkla tallrikar som också funkar finfint att ställa soppskålen på. 

Ärligt talat så trodde jag att Länna Möbler skulle vara större till ytan men vad gör
 väl det så länge innehållet är helt rätt!

Värt ett besök!

Ikväll ska vi allt inviga soppskålarna. 
Tänkte göra en god räksoppa, recept hittar ni här.
~~~~~~~~~~

Lite roliga saker fanns det på MC mässan också...

Snygg HD med gulsglittrig tank
 ... precis när jag skulle ta kort var det en kille (såg ut som en inbiten HD-åkare) på väg fram till cykeln för att titta lite närmare, han hejdade sig och jag sa: Visst är den snygg!?
Ja! svarade han, jag fortsatte: glittrig tank också, finns ju matchande hjälmar till därborta! 
Han tittade på mig som om jag inte riktigt kom från denna planet, haha...
(vi tittade nog inte på samma sak på denna HD...).



Det var denna hjälm jag menade, det var tvärstopp hos sambon kan jag säga!
Ska jag åka med honom är det mattsvart och läder som gäller!
Och ja, kan väl hålla med där!
=D
~~~~~~~~~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar