tisdag 26 juni 2012

Fixardagar

Jaha så kom det lite regn igen på eftermiddagen... men jag har rätt sköna semesterdagar ändå tycker jag...vi ställde klockan på 8, låg och drog oss en halvtimma innan vi klev upp och tog lite frukost. Sedan blev det en power walk och vädret var betydligt skönare än igår!

Vi håller på och fixar i ordning med nya kröningslister ovanför fönsterna på huset - väldig välbehövligt om du frågar mig!


 Övre bilden till vänster är "Före" och övre högra och nedre är "Efter". Tänk att lite brädor på rätt sätt kan göra sådan stor skillnad! Love it, love it!!

Magnus snickrar och jag målar...

När vi pratar om att måla så känns det nästan som jag bott i mina målarkläder de 4 åren vi bott i huset, haha... det mesta var trärent när vi flyttade in, innertak, fönster, trappan osv osv. NU är det mesta VITT!! 

Fixade ett gammalt slagbord härom veckan också

"Före"

Rätt charmigt som det var också men det var både naturfärgat, blått... och rostbrunt på ena sidan så jag kände att det var bättre att sätta en enhetlig bild på det.

"Efter"

Målade det en gång med grundfärg och bara en gång med täckfärg, tycker ett sånt här bord är fint när det lyser igenom lite och man fortfarande kan se träådrorna...

Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar