torsdag 28 juni 2012

Loppisfynd!

Drog ju en liten loppisturné igår och det här är lite av det jag fyndade...

"Före silverputs"

Har varit på jakt efter små dessertgafflar hur länge som helst men inte hittat några jag tyckt varit fina... men igår hittade jag dessa smörgåsbestick i silver och det var bara att slå till!

"Efter silverputs"

Tycker det är så fint att kunna duka vissa desserter med små dessertgafflar istället för med skedar.

Hittade även några söta kräftknivar, som jag också tänkt att jag behöver skaffa. Kom på det förra året när vi skulle ha en stor kräftskiva ute på altan. Då fick jag låna av en snäll vän istället. =)


Fem stycken blir inget stor kräftskiva direkt, haha... men det är ändå en början! Tror dessa kan finnas lite varstans att fynda så jag jagar vidare...

Hittade också ett jättefint ovalt vitt fat från Gustavsberg och en vit underklänning med söt volangkant nertill (inte ofta jag köper begagnade kläder men den var så fräsch så jag slog till).

Sötast av allt var nog ändå denna gamla glaskanna med metallhandtag på...


Perfekt att ha ängsblommor eller kvistar i.

Nu ska jag gå en kvällspromenad med min dotter. Är rätt nöjd med att jag startat varje morgon (direkt efter frukost) med en 4-6 km power walk!

=) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar