onsdag 27 juni 2012

Chokladtårta med jordgubbar

Hej på er!
Idag har jag haft en riktigt mysig dag, jag, mamma och Alexandra hade loppisdag. Vi åkte runt på traktens loppisar och fyndade lite och bara hade det bra... ska visa mina fynd sen...

Nu tänkte jag ge er en idé på god tårta - chokladkladdkaka med grädde och jordgubbar - kladdkaka är ju aldrig fel och tillsammans med grädde och jordgubbar ett vinnande koncept eller vad säger ni!? ;)


Recept

100 g smör
3 dl socker
2 ägg
1 ½ dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
5 msk kakao
1 krm salt

3 dl grädde
1 liter färska jordubbar
citronmeliss

Sätt ugnen på 175 grader.

Smält smöret och låt det svalna något. Blanda övriga ingredienser förutom mjölet. Tillsätt smöret. Rör ner äggen och sist mjölet. Häll i en bröad springform och grädda i ugnen ca 20 - 25 min.

Strax innan servering, vispa grädden och skiva jordgubbarna. Häll grädden över kladdkakan och toppa med en massa jordgubbar!!! =) Dekorera med citronmeliss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar