lördag 30 juni 2012

Oreganokyckling & Odd Molly rea

Idag bjuder jag på en lättlagad kycklingrätt - var så goda!


Recept

4 kycklingfiléer
2-3 schalottenlök 
2 vitlöksklyftor
1 msk smör
2½ dl grädde
1 hönsbuljongstärning
1½ msk balsamvinäger
1 msk kinesisk soja
2-3 tsk färsk eller torkad oregano
Salt & peppar

Dela kycklingfiléerna i 3-4 mindre bitar. Skala schalottenlöken och dela i mindre bitar på längden. Finhacka vitlöken.

Bryn kycklingbitarna i smöret, salta och peppra. Tillsätt löken på slutet och låt bryna med ett par minuter. Tillsätt resten av ingredienserna och låt koka ihop under lock i ca 5 minuter. Smaka av med mera kryddor om det behövs. Man kan även strö över lite maizena mot slutet för att få en tjockare sås.

Servera ris och en fräsch sallad till.



Klickade hem en Odd Molly tröja jag gått och trånat efter sedan i våras. De har rea på nätet (och i många butiker just nu också) och såg att den här tröjan fanns kvar så jag slog till (måste ju betyda att det var meningen att jag skulle ha den)! Har aldrig skickat efter därifrån förut men blev glatt överraskad över vad fint de paketerat det hela när det kom! 


Så söt papperskartong med rosett och allt... tröjan låg även inlindad i fint mönstrat papper. Egentligen inget viktigt men jag gillar när man anstränger sig lite extra med detaljer! =)





Hade den på mig igår kväll när vi åkte in till Örebro för lite trevligt samkväm med ett fint gäng. Stormtrivs i den- en riktig Cecilia-cardigan! ;-)

Nu ska jag ut i solen och gotta mig lite!

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Hej, har precis hittat hit och tycker du har en jättemysig blogg. Testade rotfruktsgratängen idag och den blev en ny favvo här hemma.

    Jättefin kofta, var hittade du den?

    SvaraRadera
  2. Hej vad glad jag blir att du tycker om min blogg och att du hittat nya favoriter här, rotfruktsgratängen är en av mina favoriter också! Hoppas du fortsätter följa min blogg nu när du hittat hit. =)

    Koftan är en Odd Molly och heter Pointers short cardigan. Sök bara på Odd Molly så kommer det upp mängder av ställen som säljer den på nätet.

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu har jag också en kofta på väg hem till mig! : )

      Radera